نمایش کامنت در خروجی اکسل

یکی از ویژگی های نرم افزار JIRA امکان مشارکت، اعمال نظر و راهنمایی از طرف ذینفعان یک پروژه بر روی کارها و مسائل مطرح شده در آن پروژه است. برای مثال درخواست های مطرح شده از طرف کارفرما و پیمانکار می تواند تا رسیدن به نقطه نظر مشترک مابین طرفین به بحث گذارده شود. این بحث ها در قالب کامنت بر روی Issue ها مطرح خواهند شد. حال فرض کنید زمان جلسه ارائه به کارفرما فرا رسیده است و شما می خواهید آخرین بحث های صورت گرفته بر روی موارد درخواستی را با خود به جلسه ببرید. در بخش Issue Navigator نرم افزار امکان مشاهده کامنت ها وجود ندارد. در ادامه راه حلی ارائه می شود که با استفاده از Custom Field ها و با اندکی برنامه نویسی این قابلیت را به JIRA اضافه کرد. برای انجام کار مراحل زیر را دنبال کنید:

1- یک فیلد از نوع Scripted Field در جیرا بسازید. این نوع فیلد با نصب پلاگین Script Runner به جیرا اضافه خواهد شد. نام این فیلد را Last Comments بگذارید.

2- بعد از ایجاد فیلد در بخش Edit فیلد، نوع Free Text Searcher را برای نحوه Indexing فیلد انتخاب کنید.

3- به بخش مدیریت افزونه های جیرا رفته و وارد بخش Scripted field شوید. بر روی Edit کلیک کرده و کد زیر را در داخل فیلد مربوطه کپی کنید. مطابق کد نوشته شده، 3 کامنت آخر هر Issue در فیلد جدید Last Comment قرار خواهد گرفت. برای بهتر کردن ظاهر نمایش چاپی این فیلد از کدهای HTML نیز استفاده شده است. فیلد Script را بر روی مقدار Text field (multi-line) تنظیم کنید.

def commentManager = com.atlassian.jira.component.ComponentAccessor.getCommentManager()

def comments = commentManager.getComments(issue)

def lastComment =””

def i =1

for(def comment in comments){

lastComment=lastComment + i +”- “+(comment.getBody())+”n

if(++i >3)break;

}

return”

“+lastComment

برای تست کد خود، ID مربوط به یکی از Issueهای خود را در فیلد Preview with Issue کپی کرده و بر روی Go کلیک کنید. نتیجه اجرای خود را در فیلد پائین می تواندی مشاهده کنید.

1

4- بر روی دکمه Ok کلیک کنید. اکنون لازم است JIRA خود را مجددا Index کنید. برای این کار به بخش مدیریت و سپس بخش System رفته و از آنجا وارد بخش IndexingSystem شوید و سیستم خود را مجددا Index گذاری کنید.

5- اکنون با مراجعه به بخش Issue Navigator می توانید Custum field خود را انتخاب کرده و آن را در گزارش خود بیاورید.